Pasirinkite tinkamus darbo batus
Transporto priemonės savininkui nebūtų išmintinga naudoti nusidėvėjusių ar ne to sezono padangų, tokiu pačiu požiūriu reikėtų vadovautis ir renkantis darbo avalynę. Orui pralaidi, vandeniui, dūriams, slydimui ir smūgiams atspari ir net antistatinė darbo avalynė jau seniai nėra ateitis, apie kurią skaitome knygose, o ranka pasiekiama dabartis.
Nepastovios temperatūros žiemos periodu labai svarbu, kad avalynė padėtų dirbti šiltai ir patogiai. Ją reikėtų rinktis atsižvelgiant į paviršių ar grindis. Juk automobilio padangas renkamės pagal tai, kur dažniausiai rieda ratai.
Situacija, kai rytais šaltis atsileidžia, po to šąla, vėl atsileidžia ir darbo dienos pabaigoje temperatūra vėl nukrenta iki minusinės, Lietuvoje nėra reta. Išsilaikyti ant vandeniu padengto ir dėl to itin slidaus ledo padeda batai su vadinamosiomis „ledo katėmis“, kitaip – su dygliukais, tačiau jie turi savų niuansų – skleidžia nemalonų garsą ir subraižo bet kokį jautresnį paviršių.
Puiki alternatyva yra darbo avalynė su technologija „Vibram Arctic Grip“. Iš pažiūros „Arctic Grip“ padas niekuo nesiskiria nuo konkurentų, išskyrus pado raštą, tačiau tai vieni geriausių neslystančių padų, jie sukurti atsižvelgiant būtent į drėgno ledo savybes.
Darbo batuose - svarbiausia vidus!
Atsižvelgiant į drėgnos ir sausos darbo aplinkos santykį, vertėtų atkreipti dėmesį, ar tai vandenį atstumianti, ar vandeniui atspari avalynė. Vandenį atstumiantis paviršius puikiai tinka kojoms, kurios su vandeniu ir išorine drėgme susiduria laikinai. O jeigu kasdien dirbama drėgnomis sąlygomis, vertėtų rinktis drėgmei atsparaus paviršiaus avalynę.
Permirkusi avalynė yra sunki ir ją sudėtinga išdžiovinti. Drėgni batai prasčiau išlaiko šilumą, kojos pradeda šalti, dėl to lengvai galima susirgti.
Būtent „Stokker“ įrankių centruose rasite vandenį atstumiančios ir vandeniui atsparios avalynės su „OutDry“ technologija. Pagal „OutDry“ technologiją pagaminti batai yra laidūs orui, tačiau nepraleidžia į vidų nė lašelio drėgmės. Priežastis – avalynės gaminimo technologija, kai išorinė ir vidinė medžiagos sujungiamos naudojant patentuotą karšto apdorojimo technologiją, o rezultatas – orui laidi ir vandeniui atspari darbo avalynė.
Kalbant apie žieminę avalynę, ne mažiau svarbus ir kokybiškas pamušalas, vadinamasis pašiltinimas. Šiuo atveju drąsiai galime rekomenduoti „Primaloft“ gaminius. Vienas svarbiausių medžiagų mokslo pasiekimų yra „Primaloft“ medžiaga, 28 proc. šiltesnė už analogiškas medžiagas, greitai džiūstanti, orui laidi ir lengva, net ir sudrėkusi išlaiko šilumą.
Daugelio pamėgtas, batų apsiavimą palengvinantis BOA tvirtinimas – taip pat prekyboje. Inovatyvus sprendimas be batų raištelių apsaugo entuziastingai žengiantį darbuotoją, kad puošnių raištelių kilpos, kur nors neužkliūtų.
Brangūs ir pigūs darbo batai
Reikalą aptarkime skaičių kalba. Pagal 2020 metų II ketvirčio duomenis, statybos paslaugų srities vidutinis mėnesinis darbo užmokestis (po mokesčių) buvo 803 eurai (visos darbdavio išlaidos – 1257 eurai). Įsivaizduokime, kad darbuotojo 8 dienas nėra darbe, tarkime, dėl peršalimo arba susižeidimo paslydus. Už dvi dienas moka darbdavys (69,66 euro), o nuo 3 dienos moka SODRA (65,94% darbo užmokesčio), tad pagal pateiktą pavyzdį darbdavys praras 485 eurus. Ši apskaita remiasi Lietuvos Respublikos įstatymais, o Skandinavijos pusėje (Suomija, Švedija) įkainiai visai kiti. Individualių įmonių arba uždarųjų akcinių bendrovių darbuotojai iš tiesų negali sau leisti sirgti.
Gera kaina visuomet yra privalumas, tokia tendencija išliks ir ateityje. Tačiau tai, ar žema kaina garantuoja ir kokybę, yra visai kitas klausimas.
Žieminė avalynė pirmiausia svarbi dėl to, kad būtum saugus, kad būtų patogu ir šilta dirbti lauko sąlygomis. Būtina atkreipti dėmesį ne tik į darbo avalynę, bet ir į žieminę darbo aprangą. Plačiau apie 3 sluoksnių aprangą.